Palautusoikeus

Tuotteiden palauttaminen

Voit palauttaa www.direct123.fi:stä ostamasi tuotteen 14 päivän kuluessa toimituspäivästä. Tuotepalautuksissa hyvitämme rahat asiakkaan tilille / luottokortille viimeistään 14 päivän sisällä tuotteen saapumisesta varastoomme. Tuotteen tulee olla samassa kunnossa kuin vastaanottaessasi sen. Et saa käyttää tuotetta, mutta voit tutusta siihen varovasti.

 

14 päivän peruuttamisoikeus

Asiakkaalla on oikeus peruttaa tilaussopimus ilmottamalla siitä viimeistään 14 päivän kuluessa toimituspäivästä. Pelkkä tuotteen paluttaminen tai noutamatta jättäminen postista ilman erillistä peruuttamisesta koskeva ilmoitusta ei riitä. Jos peruutatte tilaussopimuksen, palautamme teille kaikki teiltä saamamme suoritukset, myös toimituskustannukset (paitsi lisäkustannuksia siitä, että olette valinnut tarjoamastamme edullisimmasta vakiotoimitustavasta poikkeavan toimitustavan), viivytyksettä ja joka tapauksessa viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen saatuamme. Suoritamme palautuksen sillä maksutavalla, jota olette käyttänyt alkuperäisessä liiketoimessa, ellette ole nimenomaisesti suostunut muuhun, ja joka tapauksessa siten, että teille ei aiheudu suoritusten palauttamisesta kustannuksia. Voimme pidättyä maksujen palautuksesta, kunnes olemme saaneet tavaran takaisin tai kunnes olette osoittanut lähettäneenne tavaran takaisin.
Peruuttamisoikeuden käyttämiseksi voitte täyttää peruuttamislomakkeen sähköisesti verkkosivustollamme tästä. Jos käytätte tätä vaihtoehtoa, ilmoitamme teille viipymättä pysyvällä tavalla sähköpostitse peruuttamisilmoituksen saapumisesta.
Voitte toimittaa peruuttamislomakkeen sähköpostilla info@direct123.fi tai kirjeitse Direct123 Tammsaare tee 134B, 12918 Tallinna, Viro. Voitte käyttää liitteenä olevaa peruuttamislomaketta, mutta sen käyttö ei ole pakollista.
Mikäli toimituksen peruminen tehdään liian myöhään, emme palauta rahtikustannuksia takaisin asiakkaalle.

 

Miten palautan?

Tuote on palautettava alkuperäisessä myyntipakkauksessa käyttöohjeineen 14 päivän kuluessa toimituspäivästä. Voit palauttaa tuotteen ilmoittamalla päätöksestä sähköpostitse osoitteeseen info@direct123.fi tai puhelimitse, niin saat tarkemmat ohjeet. Tuote tarkistetaan aina ennen rahojen palautusta.

Lähtökohtaisesti Direct123-verkkokauppa ei vastaa palautuskuluista sellaisten tuotteiden palautuksissa, jotka vaativat erilliskuljetusta. Tällaisia tuotteita ovat esimerkiksi isot kodinkoneet, yli 26" televisiot, kotiteatterit tai muut vastaavat suurikokoiset tuotteet.

Kortilla tehdyt ostot palautetaan kyseiselle maksukortille ja verkkopankkimaksut suoraan asiakkaan ilmoittamalle tilinumerolle. Direct123.fi verkkokauppa palauttaa ostosumman ensitilassa ja viimeistään Kuluttajasuojalain mukaisesti 14 päivän kuluttua tavaran takaisin saatuaan.

 

Mitä ei voi palauttaa?

Palautusoikeus ei koske tuotteita, joihin liittyy tilaussopimus ja joiden pakkaus on rikottu tai tilauksesta toivomuksesi mukaan valmistettua tai muunnettua tuotetta.

Sinetöidyillä tuotteilla kuten peleillä, ohjelmistoilla ja muilla sinetöidyillä tuotteilla ei myöskään ole palautusoikeutta, kun tuotepakkaus on avattu. Myös tietokoneen käyttöjärjestelmän asentaminen päättää palautusoikeuden.

Hygienia- ja intiimituotteilla ei ole palautusoikeutta pakkauksen avaamisen jälkeen, koska tuote ei ole palautettavissa myyntiin luonteensa vuoksi. Hygienia- ja intiimituotteita ovat esimerkiksi partakoneet, epilaattorit, hiustenhoitolaitteet ja kotiparturit, ihokarvatrimmerit ja nenä/korvakarvatrimmerit, sähköhammasharjat ja suuhygienialaitteet, kuume- ja verenpainemittarit sekä nappikuulokkeet ja handsfree tuotteet.

 

Varmista että palautettava tuote on ehjä.

Tuote tulee palauttaa tai lähettää takaisin ehjänä. Tuotteet tulee pakata huolellisesti, jotta ne eivät vahingoitu kuljetuksessa. Vaadimme käyttämään aina tuotteen alkuperäistä pakkausta, jonka valmistaja on suunnitellut tuotteen turvalliseen kuljettamiseen. Sen tulee olla samassa kunnossa kuin vastaanottaessasi sen. Jos tuote vahingoittuu tai katoaa huolimattomuutesi takia, menetät palautusoikeuden.

 

Kuljetusvaurio

Jos asiakas toteaa, että hänen ostamassaan tuotteessa on kuljetusvaurio heti toimituksen yhteydessä, tulee asiakkaan ottaa mahdollisimman tarkat digikuvat vauriosta ja lähettää ne tilausnumeron kera sähköpostiin info@direct123.fi.

Ilmoitus kuljetusvauriosta tulee tehdä välittömästi tai viimeistään 24 tunnin kuluttua toimituksesta. Jos tuote on viallinen tai vaurioitunut kuljetuksessa, vastaamme siitä, että uusi laite toimitetaan ilman lisäkustannuksia ja mahdollisimman nopeasti alkuperäisen tilalle.

 

Force Majeure

Direct123 ei ole vastuussa kuljetussopimuksessa mainitun kolmannen osapuolen, tai jonkun muun ennalta arvaamattoman ja ylitsepääsemättömän Force Majeure-esteen aiheuttamasta toimituksen myöhästymisestä tai tilauspaketin katoamisesta. Jos tilauspaketti ei saavu tilaajalle luvattuun määräaikaan mennessä, Direct123 pyytää kuljetusyritykseltä selvitystä. Tilausta ei voida korvata eikä palauttaa ennen selvityksen päättymistä.

Palautus- ja takuulomaken lataus