ASENNUSPALVELU

Asennuspalvelua pääset tilaaman lisäämällä asennuspalvelu ostoskoriin: Asennuspalvelu.

 

Laiteasennuspalvelut on tarkoitettu kotiin kuljetettaville kodinkoneille ja kodinelektroniikalle. Asennukset Direct123 Verkkokaupalle suorittaa Posti Oy. Ajankohta sovitaan tilauksen toimitusajasta sovittaessa.  Asennuspalvelun tilaaminen kotiinkuljetuksen yhteydessä saattaa pidentää toimitusaikaa 1-2 päivällä
 

Posti Oy asentaa tuotteen asiakkaalle valmiiksi. Asiakkaan on huolehdittava, että tuotteelle on riittävä ja tuotteen ominaisuuksia edellyttävä tila valmiina. Huomioithan, että asennuspalvelu vaatii lisäksi kotiinkuljetuksen. Asennuspalvelu on maksettava tilauksen yhteydessä.

 

Asennuspalvelu yhdelle tuotteelle on 39,90 €. 

 

 

Tarkista asennuspalvelun saatavuus tästä.

 
Ennen asennusta on varmistettava:
• Varmista, että toimitettava laite on mahdollista toimittaa kohteeseen (esim. tuote mahtuu ulko-ovesta ja huoneiston ovesta).
• Varmista, että laite mahtuu sille varattuun paikkaan (esim. pesukone mahtuu sille tarkoitettuun paikkaan).
• Varmista, että kohteessa sähkö-, vesi- ja viemäriliitännät ovat valmiina (tarvittaessa voit varmistaa esimerkiksi taloyhtiösi huoltomieheltä).
• Varmista, että vesiliitännässä on valmiina toimiva sulkuhana.
• Suojaa lattia toimituksen ajalta vahinkojen välttämiseksi.
 

Liesi

• Liesiasennuksissa liesi liitetään liesikaapelilla sähköverkkoon.
• Asennuskohdan tulee olla sellainen, että liesi mahtuu sille varattuun paikkaan.
• Mikäli lieden mukana ei tule liitäntäjohtoa, InfoCare veloittaa sen erikseen loppuasiakkaalta.
• Kalusteasennuksia ei tehdä eikä sähköpistokkeen paikkaa muuteta.
• Liesikaapelin kunto tarkistetaan ja kaapeli vaihdetaan, jos siihen on aihetta.
• InfoCre laskuttaa lisätarvikkeena myytävän kaapelin laskutetaan loppuasiakkaalta.
• Liesi tasapainotetaan.
• Kaatumisen estorauta kiinnitetään seinään, mikäli se on laitekohtaisissa ohjeissa.
• Lieden rungon maadoitus mitataan.
 

Astianpesukone

• Astianpesukone asennetaan valmiiseen paikkaan.
• Kalustemuutoksia tai uudelleenasennuksia ei tehdä (kaappien tai tasojen paikkaa ei muuteta). Mikäli tiskikone ei mahdu sille varattuun paikkaan, ei asennusta tehdä, vaan asiakkaan on hoidettava itse kalusteasentaja paikalle.
• Vesi- ja poistoletkut asennetaan siten, etteivät ne jää kiristyksiin ja ettei hankaamisesta johtuvaa kulumista tapahdu. Mikäli vesi-/poistoletku ei yllä liitäntäkohtaan, ei asennusta tehdä. Asentaja varmistaa, että liitännät ovat tiiviit eikä vesivuotoja tapahdu.
• Vakuutusyhtiöt vaativat astianpesukoneen alle asianmukaisen turvakaukalon. Jos asiakkaalla ei ole turvakaukaloa, niin InfoCare myy turvakaukalon ja laskuttaa sen asiakkaalta. Astianpesukonetta ei asenneta ilman turvakaukaloa.
• Astianpesukone tasapainotetaan.
 

Kylmälaite

• Kylmälaitteet asennetaan valmiisiin paikkoihin.
• Kalustemuutoksia tai uudelleenasennuksia ei tehdä (kaappien tai tasojen paikkaa ei muuteta). Mikäli laitteet eivät mahdu niille varattuun paikkoihin, ei asennusta tehdä, vaan Asiakkaan on hoidettava itse kalusteasentaja paikalle.
• Mahdolliset vesi- ja poistoletkut asennetaan siten, etteivät ne jää kiristyksiin ja ettei hankaamisesta johtuvaa kulumista tapahdu. Mikäli vesi-/poistoletku ei yllä liitäntäkohtaan, ei asennusta tehdä. Asentaja varmistaa, että liitännät ovat tiiviit eikä vesivuotoja tapahdu.
• Kylmälaitteet tasapainotetaan.
• Mikäli kylmälaitteen perusominaisuuksiin kuuluu kätisyyden vaihtomahdollisuus, sen suorittaminen kuuluu perusasennukseen.
• Asentaja hankkii mahdollisesti tarvittavat pientarvikkeet ja InfoCare laskuttaa ne erikseen loppuasiakkaalta.
 

Pesukone

• Pesukone asennetaan sille kuuluvaan tilaan.
• Kalustemuutoksia tai uudelleenasennuksia ei tehdä (kaappien tai tasojen paikkaa ei muuteta).
• Mikäli pesukone ei mahdu sille varattuun paikkaan, ei asennusta tehdä, vaan asiakkaan on hoidettava itse kalusteasentaja paikalle.
• Pesukone tasapainotetaan.
• Vesi- ja poistoletkut asennetaan siten, etteivät ne jää kiristyksiin ja ettei hankaamisesta johtuvaa kulumista tapahdu.
• Mikäli vesi-/poistoletku ei yllä liitäntäkohtaan, InfoCaren asentaja myy lisätarvikkeena oikean mittaisen vesi-/poistoletkun ja laskuttaa seasiakkaalta.
• Asentaja varmistaa, että liitännät ovat tiiviit eikä vesivuotoja tapahdu.
 

Kuivausrumpu

• Kuivausrumpu asennetaan sille kuuluvaan tilaan.
• Kalustemuutoksia tai uudelleenasennuksia ei tehdä. Mikäli kuivausrumpu ei mahdu sille varattuun paikkaan, ei asennusta tehdä, vaan asiakkaan on hoidettava itse kalusteasentaja paikalle.
• Mikäli kuivausrumpu asennetaan pesukoneen päälle, huolehditaan kiinnityssarjan asianmukaisesta kiinnityksestä.
• Jos kuivausrumpua ei asenneta pesukoneen päälle, se tasapainotetaan.
• Mikäli kuivausrumpuun kuuluu hormisarja, asennetaan se paikoilleen.
• Uusien hormistojen / kanavistojen rakentaminen ei kuulu asennukseen.
 

Kuivauskaappi

• Kuivauskaappi asennetaan valmistajan ohjeiden mukaisesti sille tarkoitettuun paikkaan.
• Asennuskohdan tulee olla sellainen, että kuivauskaappi mahtuu sille varattuun paikkaan. 
• Kalusteasennuksia ei tehdä eikä sähköpistokkeen paikkaa muuteta.
• Hormiliitännän tekemiseen tarvitaan taloyhtiön kirjallinen lupa. Mikäli lupaa ei ole, niin liitäntää ei tehdä.
 

Televisio

• Televisio asennetaan sille kuuluvaan tilaan. Kalustemuutoksia tai uudelleenasennuksia ei tehdä. Mikäli televisio ei mahdu sille varattuun paikkaan, ei asennusta tehdä, vaan Asiakkaan on hoidettava itse kalusteasentaja paikalle.
• Televisio liitetään antenniverkkoon ja/tai digiboksiin. Televisioon kytketään siihen tulevat lisälaitteet (maksimissaan TV:n liitäntäpisteiden verran).
• Asiakasta opastetaan mihin paikkoihin ne ovat kytketty. Mikäli lisälaitteita ei asenneta saman toimituksen yhteydessä, niiden toiminnan testaaminen ei kuulu perusasennukseen.
• Televisioon käynnistetään normaali kanavanhakutoiminto ja kanavat tallennetaan. Kanavien uudelleenjärjestely ja muu viritys ei kuulu perusasennukseen.
Kuvan hienosäätöasetukset tms. eivät kuulu normaaliin perusasennukseen.
• SmartTV:n asennus lisätyöveloituksella sisältää liitännän olemassa olevaan langalliseen tai salattuun tai salaamattomaan langattomaan verkkoon. SmartTV:n ohjelmiston päivitys ei kuulu perusasennukseen. InfoCare laskuttaa SmartTV:n lisätyön loppuasiakkaalta.
 

Kotiteatterit

• Laite asennetaan sille kuuluvaan tilaan
• Kalustemuutoksia tai uudelleenasennuksia ei tehdä. Mikäli laite ei mahdu sille varattuun paikkaan, ei asennusta tehdä, vaan Asiakkaan on hoidettava itse kalusteasentaja paikalle.
• Kotiteatterin kaiuttimet sijoitetaan niille varattuihin paikkoihin sekä kytketään vahvistimeen. Kaiuttimien johtojen kotelointi sekä kaiuttimien seinäkiinnitykset eivät kuulu perusasennukseen.
• Laitteeseen kytketään sisään tulevat linjaliitännät muista lisälaitteista (maksimissaan laitteen liitäntäpisteiden verran) sekä opastetaan Asiakasta miten ne ovat kytketty. Eri ohjelmalähteiden toimivuus testataan.
 

DVD:t ja Blu-ray soittimet

• Laitteet asennetaan niille kuuluviin tiloihin
• Kalustemuutoksia tai uudelleenasennuksia ei tehdä. Mikäli laite ei mahdu sille varattuun paikkaan, ei asennusta tehdä, vaan Asiakkaan on hoidettava
itse kalusteasentaja paikalle.
• Laitteet kytketään televisioon ja mahdollisesti muihin lisälaitteisiin (maksimissaan laitteen liitäntäpisteiden verran) sekä opastetaan Asiakasta
miten ne ovat kytketty. Mikäli kytkettäviä lisälaitteita ei asenneta saman
toimituksen yhteydessä, niiden toiminnan testaaminen ei kuulu
perusasennukseen.
 

Digiboxi

• Laite asennetaan sille kuuluvaan tilaan
• Kalustemuutoksia tai uudelleenasennuksia ei tehdä. Mikäli laite ei mahdu sille varattuun paikkaan, ei asennusta tehdä, vaan Asiakkaan on hoidettava itse kalusteasentaja paikalle.
• Laite kytketään televisioon ja mahdollisesti muihin lisälaitteisiin (maksimissaan laitteen liitäntäpisteiden verran) sekä opastetaan Asiakasta miten ne ovat kytketty. Lisälaitteiden toiminta testataan asennuksen yhteydessä.
• Käynnistetään normaali kanavanhakutoiminto ja tallennetaan kanavat.
• Kanavien uudelleenjärjestely ja muu viritys ei kuulu perusasennuksen hintaan.
 
Asennukseen sisältyy:
• Purkaminen kuljetuspakkauksista sekä mahdollisten kuljetustukien poistaminen
• Pakkausjätteen poisvienti
• Tarvittavien kytkentöjen ja liitäntöjen tekeminen
• Sähkön kytkeytymisen tarkistus
• Kaikkien laitteiden asennuksissa noudatetaan valmistajan toimittamia asennusohjeita ja voimassaolevia säädöksiä
• Kaikki toimitettavat laitteet asennetaan normaaliin käyttökuntoon, eli asentajan lähdettyä asennettu laite on asiakkaan käytettävissä
 
Normaalista käyttökunnosta poikkeavat lisäasennukset ja - määritykset käsitetään lisätöinä, joista Hankinta Helmi laskuttaa vastaanottajaa erikseen. Tällaisia lisäasennuksia ovat kalustepeitteisten mallien kalusteovikiinnitykset mm. astianpesukoneen, kylmäkoneiden tai liesien integrointi.
 
Asennukseen ei sisälly:
• Kiinteät asennukset tai kiinnitykset, esimerkiksi kaiuttimen kiinnitykset seinään tms.
• Läpiviennit kiinteiden rakenteiden tai kalusteiden läpi
• Kalustemuutokset joita ovat mm. integroitavien laitteiden kalusteasennukset
kalustepeitteisten mallien kalusteovikiinnitykset mm. astianpesukoneen, kylmäkoneiden tai liesien integrointi
• Sokkelien purku/asennus
• Kaasuasennukset
• Asennuksessa mahdollisesti tarvittavien kaapeleiden piilotusta tai kotelointia
• Mikäli asennuksen suorittamiseksi tarvitaan pientarvikkeita, jotka eivät ole toimitettavan laitteen mukana (esimerkiksi jatkojohtoja, kiristimiä, tiivistimiä tai kaapeleita), asentaja toimittaa ne mahdollisuuksien mukaan ja laskuttaa ne erikseen vastaanottajalta.
• Mikäli asennuksen suorittaminen vaatii edellä mainittuja muutostöitä, ei asennusta tehdä.
 
Erikseen laskutettava lisämateriaali:
• Jotta asennukset saadaan suoritettua yhdellä kertaa, on InfoCaren asentajalla tietty määrä pien-/lisätarvikkeita mukana toimitushetkellä. InfoCare laskuttaa toimitetut tarvikkeet erikseen vastaanottajalta kulloinkin voimassaolevan hinnaston mukaan.
• Asennukset suoritetaan pääsääntöisesti laitteen mukana tulleiden tarvikkeiden avulla.
 
Tietotekniikan ja viihde-elektroniikan asennuksiin:
- HDMI-kaapeleita
- USB-kaapeleita
- LAN-kaapeleita
- SCART-kaapeleita
- ADSL-puhelinjohtoja
- antennikaapeleita
- sähköjatkojohtoja
 
Kodinkoneiden asennuksiin:
- Jatko- ja poistoletkuja (jatkoletkut 2,3 ja 4 metriä ja poistoletkut 1,5m ja 1,5-
3m venyvä)
- Valuma-altaita (45 ja 60cm)
- Liitäntäjohtoja (liesiasennuksiin)